Włazy kanałowe
Przedstawiamy kilka wybranych cech charakterystycznych, które naszym zdaniem mają istotne znaczenie w procesie montażu i eksploatacji włazów:
- wszystkie nasze wyroby są wyprodukowane z żeliwa szarego klasy Zl200 (GG20, GJL 200)
- maksymalne wyciszenie włazu przy najeździe kół pojazdu osiągnęliśmy poprzez dokładne wykonanie odlewów (płaskość powierzchni styku pokrywy z korpusem) oraz dodatkowo przez umieszczenie w korpusie wkładki tłumiącej wykonanej z EPDM (tworzywo odporne na zmiany temperatury w szerokim zakresie, obciążenia dynamiczne, starzenie się, substancje rozmrażające). Wkładka jest umieszczona w sposób skutecznie ograniczający proces wyciskania tworzywa z obszaru styku korpusu i pokrywy.
- bardzo dobre właściwości antypoślizgowe oraz zniwelowanie efektu przyssawania zapewnia specyficzny kształt reliefu powierzchni pokryw żeliwnych. Powierzchnia pokryw z wypełnieniem betonowym naturalnie jest zbliżona do właściwości antypoślizgowych nawierzchni drogi.
- powierzchnia podstawy korpusu zapewnia jak najmniejszy nacisk jednostkowy przenoszony z korpusu na konstrukcję nośną studni; powierzchnia ta wynosi 1050cm2 wobec wymaganego przez normę PN EN 124 minimum 600cm2.
- aby zapewnić lepszą przyczepność podstawy korpusu do zaprawy wiążącej zastosowaliśmy wypukły ryflowany wzór na powierzchni podstawy.
- elementy mocujące (śruby) są wykonane zawsze ze stali nierdzewnej.
- beton zastosowany do wypełnienia pokryw klasy C35/45 — XF-4 jest odporny na ścieranie, substancje rozmrażające; zachowuje właściwości w niskich temperaturach. Specjalne zaczepy gwarantnją jego pewne związanie z misą żeliwną pokrywy.
- nasze wyroby w wykonaniu standardowym nie są malowane. Uważamy ten zabieg za zbędny (żeliwo samo w sobie ma znakomite własności antykorozyjne) i szkodliwy dla środowiska naturalnego (każda farba jest w ciągu kilku pierwszych dni eksploatacji ścierana przez koła pojazdów i wraz z wodami deszczowymi trafia do środowiska). Ponadto norma PN EN 124 nie nakłada obowiązku malowania żeliwa drogowego.
Dla klientów, którzy mimo to oczekują pokrycia farbą wyrobów, możemy wykonać operację malowania farbą podkładową w kolorze czarnym.
- Standardowo pakujemy wyroby do transportu na podestach drewnianych (bezzwrotnych) spiętych taśmą, z odpowiednimi przekładkami w ilościach wynikających z optymalnie dobranego ciężaru i gabarytów. Całość jest zabezpieczona kapturem z foli termokurczliwej z logo odlewni.
- wszystkie wyroby są certyfikowane przez Biuro Certyfikacji i Normalizacji Wyrobów Instytutu Odlewnictwa w Krakowie i oznaczone znakiem IO-CERT.
Więcej informacji o naszej Odlewni możecie Państwo uzyskać odwiedzając stronę internetową www.lisiekaty.pl